5 راه برای حفظ آرامش مادران به هنگام گریه نوزادان

دوره نوزادی، بسیار ارزشمند و زودگذر است. همه لحظات این دوران، به ویژه گریه کردن نوزادان می تواند برای والدین خسته کننده، گیج کننده و دردآور باشد. والدین و به ویژه مادران جوان چگونه می توانند در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کرده و دچار استرس نشوند؟! اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، با شهروند فردا همراه بوده و مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

زوج های جوان به ویژه مادرانی که برای اولین بار بچه دار شدن را تجربه می کنند، معمولا به هنگام گریه کردن نوزادشان، لحظات سخت و خسته کننده ای را سپری می کنند. این خستگی ها باعث می شود تا مادران جوان آرامش خود را از دست داده و دچار استرس گردند. پیش از این در مقاله ای جداگانه با عنوان (9 دلیل طبیعی گریه نوزادن)، مواردی که والدین باید به هنگام گریه فرزندشان جهت آرام کردن او انجام دهند را مورد بررسی قرار دادیم. اما در این مقاله می خواهیم 5 فعالیت کاربردی را که باعث بالا رفتن قدرت کنترل و حفظ آرامش مادران می شود، به شما همراهان خوب شهروند فردا معرفی کنیم.

1. ورزش کنید

برای ورزش کردن برنامه ریزی کنید. ورزش کردن باعث ترشح اندورفین می شود. ترشح این هورمون ها، می تواند حال و هوای شما را بهبود بخشد و حس خوبی به شما بدهد. ورزش کردن همچنین باعث می شود ذهن شما برای مدت کوتاهی درگیر فرزندتان نباشد، بنابراین شما می توانید روی بدن خودتان تمرکز کنید. ورزش کردن به شما حس کنترل را باز می گرداند.

2. از خانه خارج شوید

برای پیاده روی به بیرون بروید. پیاده روی شما را سالم نگه می دارد. پیاده روی های طولانی تقریباً همیشه نوزادان را آرام می کند. بسیاری از مادران جدید نگران این هستند که شنیدن گریه نوزادشان در جمع باعث آزار و ناراحتی کسی نشود، اما بیرون رفتن و در کنار سایر افراد بودن، برای شما بهتر از تنها در خانه ماندن است، حتی اگر نوزادتان به گریه کردن ادامه دهد. این کار باعث می شود شما در بیرون از خانه کمتر از هنگامی که برای مدتی در خانه مانده اید، استرس داشته باشید.

3. موسیقی گوش کنید

همه راجع به تاثیر موسیقی بر آرامش نوزادان صحبت می کنند، اما گاهی اوقات، مادران نیز نیاز دارند برای آرام کردن خودشان به موسیقی گوش کنند. اگر فرزندتان به شدت گریه کرده است بعد از این که او را آرام کردید، به یک گوشه دنج بروید و به آهنگی که می دانید شما را آرام می کند و صبر و شکیبایی لازم را به شما می دهد، گوش کنید.

4. بخندید

خنده بر هر کسی که احساسات ناراحت کننده را به طور مکرر تجربه کرده است، مفید است. مادران جوان هر چه بیشتر کتاب های طنز و کمیک بخوانند. این مطالب به آن ها کمک می کند تا از احساسات ناراحت کننده، اضطراب و افسردگی دور بمانند.

5. نفس عمیق بکشید

فقط گریه کردن بچه ها موجب عصبانی شدن مادران جوان نمی شود، بلکه فقدان خواب، تغییرات سریع هورمونی و نقش جدیدی که مادران جوان باید انجام دهند نیز موجب عصبانیت و وحشتشان می شود. برای آرام کردن خودتان از روش عمیق نفس کشیدن استفاده کنید. در گوشه ای دنج بنشینید و چشم هایتان را ببندید و دست هایتان را روی شکمتان بگذارید و آرام و عمیق نفس بکشید، در این حالت شما می توانید بالا و پایین رفتن دست هایتان را روی شکمتان احساس کنید. تنفس آرام و عمیق، موجب افزایش آرامش در وجود شما می شود. شما همچنین می توانید با به کار بردن این روش، احساسات خود را کنترل کنید.

منبع: برگرفته از وب سایت parents

ارسال دیدگاه های شما :
تصویر جدید

لیست نظرات

نظری ثبت نشده است.