8 راه حل برای خواب بیشتر والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند

ورود یک نوزاد به جمع خانواده می تواند تمام معادلات زندگی را دچار تغییر کند. یکی از این اتفاقات مشکلات کم خوابی و شب بیداری های والدین برای نگه داری از فرزندانش، به ویژه در طول شب، می باشد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان خوب شهروند فردا را با 8 راه کار عملی برای افزایش خواب والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند، آشنا سازیم.

با ورود نوزاد به خانواده، پدر و مادر با چالش های جدیدی رو به رو می شوند. یکی از مشکلات شایع کمبود خواب والدین است. نوزادان اغلب اوقات در طول شب بیدار می شوند و والدین مجبور می شوند برای رفع نیازهای نوزاد و آرام کردن او بیدار بمانند. در این جا چند راه حل ساده به شما پیشنهاد داده می شود تا بتوانید بیشتر و راحت تر بخوابید. این راه حل ها از تجربیات حقیقی والدینی که به تازگی صاحب فرزند شدند جمع آوری شده است:

1. دوشیدن شیر

مادر می تواند در اوایل شب حدود ساعت 9 شیر خود را بدوشد، سپس بخوابد. حال هنگامی که نوزاد برای شیرخوردن بیدار می شود، پدر می تواند شیر مادر را از طریق شیشه شیر به او بدهد. از این طریق مادر می تواند در طول شب بیشتر استراحت کند.

2. تکان دادن آرام نوزاد 

به گهواره کودک طنابی ببندید، با این روش هنگامی که روی تخت دراز کشیده اید نیز می توانید او را به آرامی تکان دهید تا به خواب برود و نیازی نباشد که از جای خود بلند شوید. حتماً مطمئن شوید که طناب خارج از دسترس نوزاد است تا مبادا به خود آسیب بزند.

3. خوردن میان وعده های قوی و غنی در نیمه شب

کره بادام زمینی، کلوچه، یک لیوان شیر، ماست و ... خوراکی هایی هستند که می توانند در طول شب به غلبه کردن شما در برابر از خواب پریدن کمک کنند. با خوردن آن ها هنگام صبح احساس بهتری نسبت به کم خوابیدن خواهید داشت.

4. یک شب در میان بیدار شدن

پدر و مادر می توانند برای بیدار شدن در طول هفته نوبت تعیین کنند و یک شب در میان به صورت نوبتی از نوزاد مراقبت کنند. البته این روش چندان خوشایند نیست ولی می تواند تکنیکی مناسب به خصوص برای چند ماه اول تولد نوزاد باشد.

5. اتاق مجزا

بهتر است نوزاد و مراقبی که قرار است در طول شب برای تغذیه یا تعویض نوزاد بیدار شود در اتاقی مجزا بخوابند تا والد دیگر بتواند به راحتی استراحت کند.

6. تعیین شیفت

برای والدینی که هم می خواهند در طول شب بخوابند و هم در طول روز کارکردی مناسب در شغل خود داشته باشند، تعیین شیفت می تواند مفید باشد. مثلا از ساعت 10تا 2 نیمه شب پدر از نوزاد مراقبت کند، سپس از 2 تا 6 صبح مادر این کار را انجام دهد.

7. زود به رختخواب رفتن

با این که برای بسیاری از افراد زود خوابیدن دشوار است اما یکی از راه حل های کمک کننده این است که به محض این که نوزاد خوابید، شما هم بخوابید. با این روش فرصت بیشتر برای خوابیدن خواهید داشت، پس امتحانش کنید!

8. خواباندن نوزاد در کنار خود 

معمولا نوزادانی که در تخت مجزا خوابانده می شوند بیشتر از خواب بیدار می شوند تا آن هایی که کنار والدین می خوابند. پس بهتر است نوزاد را کنار خود بخوابانید تا کمتر برای مراقبت از او بیدار شوید. البته در این حالت بایستی حواس تان به مسائل ایمنی نظیر احتمال خفگی و ... باشد.

منبع: برگفته از وب سایت: baby center

 

ارسال دیدگاه های شما :
تصویر جدید

لیست نظرات

نظری ثبت نشده است.