11 مزیت وجود بادام در رژیم غذایی کودکان

بادام ماده مغذی است که خواص فراوانی دارد. حریره بادام معمولاً جز اولین غذاهایی است که مادران هنگامی که نوزادشان توان خوردن غذای مکمل را داشته باشد، می دهند. اما مزایای مصرف بادام به حدی است که نباید مصرف آن را محدود به دوره نوزادی کرد. از این رو در ادامه به معرفی 11 مزیت وجود بادام در رژیم غذایی کودکان می پردازیم.

وقتی صحبت از رژیم غذایی کودکان می شود، مادران مراقب خواهند بود که آیا کودکشان مواد غذایی مورد نیاز را از رژیم غذایی روزانه اش دریافت می کند. اگر کودکان بد غذا باشند، مادران دستور غذاهای جدیدی را امتحان می کنند. بادام، ماده ای است که باید در رژیم غذایی روزانه کودکان قرار بگیرد. بادام یک مکمل عالی و دارای مقادیر زیادی ماده مغذی است که برای کودکان در حال رشد ضروری است.

بادام، پادشاه آجیل نامیده می شود. بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی های سالم غیر اشباع است. دو نوع بادام شیرین و تلخ وجود دارد. بادام شیرین خواص فوق العاده ای دارد و از بادام تلخ برای گرفتن روغن آن و همچنین مصارف دارویی و پزشکی استفاده می شود.

ارزش غذایی بادام

بادام غنی از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است. بادام حاوی ویتامین ای، منگنز، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است. بادام هیچ گونه کلسترولی ندارد و برای سلامت قلب مفید است. بادام همچنین غنی از بتا کاروتن است که یک آنتی اکسیدان قوی است و به افزایش ایمنی کمک می کند. یک مشت بادام، برای کودکانی که به طور مرتب آن را مصرف می کنند، انبوهی از مزایا را در بر دارد.

چگونه بادام را به رژیم غذایی کودکتان وارد کنید؟

جدا از مواد مغذی که در بادام وجود دارد، بادام نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار خوشمزه و لذیذ است. بادام را هم می توان به طور مستقیم خورد و هم می توان به غذاهای مختلف اضافه کرد. اگر کودک شما بسیار کوچک است که نمی تواند بادام کامل را بخورد، آن را پودر کنید و به شیر یا آب اضافه کنید. این ترکیب طعم فوق العاده ای دارد که کودکتان مطمئناً آن را دوست خواهد داشت.

مزایای خوردن بادام در کودکان

در ادامه لیست بلندی از مزایای بادام و همچنین علت وارد کردن بادام به رژیم غذایی روزانه کودکتان آمده است.

1. استخوان های سالم و قوی

بادام حاوی فسفر است که منبع مفید و ایده آلی برای تقویت استخوان ها و دندان های کودکان به خصوص در سال های رشدشان است. بادام همچنین دارای خواص دارویی است که کودکان را در برابر خطرات مربوط به پوکی استخوان در سال های بالاتر، محافظت می کند.

2. افزایش ایمنی

بادام جز مواد غذایی قلیایی است که به افزایش ایمنی کودک کمک می کند. بادام نقش مهمی را به عنوان آنتی اکسیدان در خلاص شدن از شر رادیکال های مضر در بدن کودک بازی می کند و به نوبه خود از بیمار شدن کودکتان جلوگیری می کند.

3. افزایش رشد مغز

بادام همچنین حاوی ال- کارتنین و ریبوفلاوین است که مهم ترین مواد مغذی برای توسعه رشد مغز هستند. بادام همچنین برای سیستم عصبی مفید است و دارای نقش اثبات شده و موثری در جلوگیری از خطر ابتلا به آلزایمر در سنین بالاتر هستند.

4. افزایش انرژی

بادام همچنین منبع غنی از مس و منگنز است که انرژی کودکان را افزایش می دهد و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.

5. کمک به کنترل وزن

بادام به کاهش وزن کودکان چاق که مساله مشترک کودکان امروزی است، کمک می کند. از این رو، دادن شیر بادامی شیرین نشده به کودکان توصیه می شود. بادام به آن ها برای مدتی احساس سیری می دهد و دچار گرسنگی ناخواسته نمی شوند. بادام با چربی های غیر اشباعی که دارد از خوردن بیش از حد مواد غذایی بی ارزش جلوگیری می کند و در نتیجه به کاهش وزن آن ها کمک می کند.

6. غنی از فیبر

بادام همچنین غنی از فیبر است که یک داروی ایده آل برای کودکانی است که از یبوست رنج می برند. برای این که اطمینان حاصل کنید، هر روز صبح، مقداری بادام به کودکتان بدهید و تفاوت را احساس کنید. بادام به عادی شدن روند اجابت مزاج و رفع یبوست کمک می کند.

7. مناسب برای پوست

روغن بادام برای نوزادان تازه متولد شده به شدت توصیه می شود، چرا که آن ها را از هر گونه مشکلات پوستی در امان نگه می دارد. بادام به کودک شما کمک می کند تا پوست صاف و نرمی داشته باشد و با خشکی پوست مبارزه می کند.

8. کمک به تمرکز و حافظه

بادام به افزایش قدرت حافظه و تمرکز کودکان تا حد زیادی کمک می کند. بادام همچنین به کودکان کمک می کند تا زیرک و فعال باشند.

9. قلب سالم

پروتئین، چربی های اشباع نشده و پتاسیم موجود در بادام دوستدار قلب هستند و به حفظ عملکرد قلب سالم کمک می کنند. بادام همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در کودکان کاهش می دهد.

10. کنترل فشار خون

سدیم و پتاسیم موجود در بادام به تنظیم سطح فشار خون در کودکان و پایین آمدن نوسانات فشار خون در آینده کمک می کند.

11. خواص ضد التهابی

بادام سرشار از اسیدهای چرب ضروری لینولئیک است که به کاهش التهاب بدن کمک می کند.

در نهایت این که:

مزایایی که در بالا ذکر شد، بیش از اندازه کافی بود تا شما اطمینان حاصل کنید که باید بادام را در رژیم روزانه کودکتان لحاظ کنید. با این حال، شما می توانید پیش از گنجاندن بادام در رژیم غدایی کودکتان و یا در صورتی که فرزندتان بسیار کوچک است، با پزشکش در این باره مشورت کنید.

مانند هر ماده غذایی دیگری، مصرف بادام نیز باید به اندازه باشد، چرا که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشد. تنها 2 الی 3 بادام در روز برای این که مطمئن شوید کودکتان مزایای این میوه خشک فوق العاده را دریافت می کند، کافی است.

منبع: برگرفته از وب سایت being the parent

اینفوگراف: بهترین مواد غذایی سالم برای نوزادان و کودکان

8 ماده غذایی که در کودکان حساسیت (آلرژی) ایجاد می کند

برای جلوگیری از چاقی کودکتان باید چه کار کنید؟

ارسال دیدگاه های شما :
تصویر جدید

لیست نظرات

نظری ثبت نشده است.